Portal o pozycjonowaniu

Czytaj więcej




Czy można gwarantować wyniki w procesie pozycjoniwania

W Internecie niejednokrotnie spotykamy się z takimi hasłami jak „TOP10 w pół roku”, „Zacznij z nami współpracę, a będziesz widoczny na pierwszej stronie”, „Gwarancja TOP10 na wszystkie frazy”. Kuszą one potencjalnych klientów, którzy nie są świadomi, że te obietnice to jedynie gruszki na wierzbie. Warto zastanowić się, dlaczego jedna firma zapewnia osiągnięcie TOP10, a druga tego nie robi. Może właśnie dlatego, że tylko część z nich jest uczciwa i wykłada kawę na ławę:

Żadna szanująca się agencja SEO nie zagwarantuje pozycji w wyszukiwarce.

Dlaczego? Ponieważ firma pozycjonująca może jedynie, poprzez swoje działania, wpływać na wyniki wyszukiwania, ale nigdy nie może ich kontrolować.

Prawdopodobieństwo to nie pewność

Dobra agencja SEO prowadząc działania optymalizacyjne nigdy nie zagwarantuje Tobie osiągnięcia konkretnych pozycji. Jeśli jest inaczej – zastanów się dwa razy zanim podpiszesz jakąkolwiek umowę.

Kto tak naprawdę kontroluje wyniki? Właściciel wyszukiwarki i tylko on mógłby dać gwarancję pozycji, a nie firma SEO. Ona może jedynie prowadzić odpowiednie działania optymalizacyjne, zgodne ze standardami danej wyszukiwarki i dostosowane do jej wymagań, aby zwiększyć jedynie prawdopodobieństwo uzyskania pożądanego efektu.

Stale aktualizowane algorytmy Google

Na ranking witryny w wyszukiwarce wpływa około 200 czynników. Algorytmy Google są na bieżąco aktualizowane i poprawiane, aby prezentować wyniki jak najbardziej dopasowane do użytkownika. Stałe prace nad ulepszeniem tej najpopularniejszej wyszukiwarki sprawiają, że osiągnięcie i utrzymanie pozycji to nie lada wyzwanie. Dlatego bądź czujny i nie daj się zwieść tanim chwytom marketingowym.

Konkurencja nie śpi

To chyba logiczne, że nie jesteś jedyną firmą, która prowadzi działania marketingowe w Internecie. Zakładając, że Twoja konkurencja to 20 renomowanych firm, z których każda korzysta z usług pozycjonowania, jakie jest prawdopodobieństwo osiągnięcia „TOP-u”? Znacznie mniejsze.

A co z Black Hat SEO? Jeśli konkurencja zacznie depozycjonować Twoją stronę? W każdej chwili możesz paść ofiarą takich działań i żadna, nawet najlepsza na rynku agencja SEO tego nie przewidzi.

Firma SEO nie zna przyszłości wyników wyszukiwania

Google nie tylko dba o to, aby wyniki wyszukiwania prezentowały najbardziej trafne informacje, ale również stara się zaskakiwać użytkowników nowymi rozwiązaniami w obrębie swojej wyszukiwarki. A co jeśli na pierwszej stronie nie pojawią się wyniki organiczne? Nie mamy pewności jaki stan wyszukiwarki Google zastaniemy w przyszłości, ale wiemy jedno – agencja SEO nie ma na to wpływu.

Houston, mamy problem

Na prawidłowe działanie witryny, dzięki czemu jest ona dostępna w Internecie, mają wpływ takie elementy jak:

Nic nie jest bezawaryjne i jeśli te czynniki zawiodą, strona stanie się niedostępna. Taka sytuacja trwająca przez dłuższy czas nie tylko wpłynie na odbiór witryny przez użytkownika, ale również spowoduje, że robot sieciowy nie będzie mieć do niej dostępu. W konsekwencji może dojść do znacznego obniżenia pozycji.

Ataki hakerskie

Coraz częściej słyszy się o zmasowanych i potężnych atakach hakerskich. Każda strona internetowa może stać się ofiarą cyberprzestępcy, w efekcie czego jej działanie będzie niemożliwe. Jeśli serwis posiada wirusa na stronie, jego pozycja może drastycznie się obniżyć. Jest to kolejny czynnik, na który agencja SEO nie ma wpływu, ponieważ nigdy nie ma ona pewności, czy klient nie stanie się ofiarą złośliwego oprogramowania.

Co robić?

Wpływ na skuteczny efekt pozycjonowania ma wiele czynników, które w większości są niezależne od firmy SEO. Jeśli agencja kusi chwytliwymi hasłami i obiecuje pozycje w krótkim czasie, należy traktować to z przymrużeniem oka i być świadomym, że w branży SEO nie ma czegoś takiego jak gwarancja pozycji. Pamiętaj, że:

Polecamy pozycjonowanie w BauerSEO!





Opinie o nas

Copyright © 2018 Wszelkie prawa zastrzeżone.